Social Media en in het bijzonder Facebook
Toen Mark Zuckerberg in 2004 “The Facebook” oprichtte voor Harvard studenten kon hij niet overzien hoe invloedrijk zijn sociale platform zou worden. Inmiddels spreekt 57% van de gebruikers zijn of haar vrienden vaker online dan offline en zijn de maatschappelijke gevolgen onvermijdbaar.

Bedrijven hebben zich het afgelopen jaar massaal op nieuwe media gestort. De offline omgeving lijkt bijna plaats te maken voor de online variant. Kosten nog moeite worden gespaard om de online georiënteerde consument binnen de digitale grenzen te houden. Steeds meer bedrijven hebben door dat er verschillende kanalen moeten worden ingericht om de consument te bedienen. Zo kun je bij veel winkels je kleding online bestellen en in de winkel om de hoek ophalen of ruilen.

In de toekomst zullen er echter meer dwarsverbanden gemaakt moeten worden. Zo komt Wal-Mart met een offline shop waar je online kunt bestellen. In de stenen winkel kun je het product zien en testen en krijg je service van een van de medewerkers. Op deze manier hoef je nooit bang te zijn dat iets niet op voorraad is. Het product kan in de lokale shop worden opgehaald (ook wanneer je het vanuit huis besteld hebt!) of je kiest ervoor om het thuis te laten bezorgen.

Uit onderzoek blijkt dat meer mensen Twitteren als ze on-the-move zijn, dan wanneer ze thuis zijn. 1 op de 4 Europeanen heeft onderweg toegang tot een smartphone en 1 op de 3 Europeanen heeft via de mobiele telefoon regelmatig toegang tot het internet. Deze trend, die al in 2009 werd ingezet, zal zich in de komende jaren steeds verder uitbreiden. De verwachting is dat in 2015 meer dan de helft van al het internetverkeer via de mobiele telefoon plaatst gaat vinden. Dus niet meer vanuit de computer (laptop, tablet of ultrabook) thuis, maar ‘on the move’ en ‘on the spot’. Slimme adverteerders zorgen er dus voor dat de consument direct kan reageren op commerciële boodschappen, ook wanneer ze ‘on the move’ zijn.

quoteSocial media zijn de wandelgangen van vandaag de dag. In de wandel- gangen communiceren mensen met elkaar. Het meest opvallende aan de digitale wandelgangen van nu is dat ze zich niet meer bevinden in de krochten van organisaties of koffie- hoekjes. Ze zijn zeer zichtbaar en toegankelijk. Bovendien of daardoor hebben wandelgangen, zoals Twitter en Facebook, veel meer impact op de collectieve beeldvorming dan de fysieke wandelgangen van weleer konden hebben.

   



viagra natural uk cialis canada commercial cialis cost uk cheapest tadalafil uk cialis paypal canada cheap kamagra sales uk le cialis ne marche pas sur moi cialis livraison rapide france ou acheter du bon cialis cialis achat paypal avis cialis sur internet acheter du cialis non générique